onsdag 27. februar 2008

DRAMA

1. Med drama tenker jeg på...

Når jeg hører ordet drama tenker jeg på skuespill og teater. Av en eller annen grunn tenker jeg også på Romeo og Juliet når jeg hører ordet drama. Drama minner meg om masse skuespillere som opptrer og jobber sammen for å få til et stykke. Drama vil også si mye latter, glede, sorg, spenning osv..

2. Min erfaring med å stå foran andre og framføre noe eller spille rollespill osv. er...

Min erfaring er ikke så veldig mye å skryte av.. Har egentlig aldri likt å stå foran masse mennesker å opptre med skuespill. Jeg har danset i alle år og det er greit. Jeg har vært med på noen få opptredner, men da snakker vi i 7. og 9. klasse. Ellers når jeg danset opptrådte jeg mye foran mennesker, men jeg synes å danse er mye lettere enn å være skuespiller og måtte snakke foran masse folk.

3. Min erfaring med dramaarbeid er...

Min erfaring med dramaarbeid er veldig liten. Har ikke vært med på så mye dramaarbeid egentlig. Bare noen småskuespill/avsluttninger på barneskolen.

4. Jeg liker/liker ikke drama fordi...

Både og vil jeg si. Er ikke den største fanen av drama, men heller ikke den minste. Synes det kan være gøy til tider, hvis det har noe med det jeg liker å drive med. Jeg synes det er morsomt å se på drama, f.eks revyer. Det er kjempegøy!

1 kommentar:

Anne Marit sa...

Du har jobbet meget bra med tema grupper og drama. Viktige verdier du presiserer.
Å arbeide med drama vil si at du må bruke mange av ferdighetene i sosial kompetanse. I neste gruppearbeid skal vi har stort fokus på verdier. Så da har du allerede mange gode forslag her som du kan jobbe med i din gruppe.